Lut
22
2018

Jakie trendy?

Jakie trendy?Producenci zajmujący się opakowaniami kosmetycznymi skupiają się głównie na bezpieczeństwie, rozwoju gospodarki, znaczeniu świadomości klienta na temat ochrony środowiska, wygodzie czy materiałach, z których wykonano opakowanie, a także na wykorzystaniu źródeł odnawialnych. Rynek kosmetyczny jest tak ogromy, iż trendy zmian w branży są specyficzne, zmieniają się style.

Zobacz również:

Trendy w opakowaniach kosmetycznych

Do najważniejszych trendów w opakowaniach kosmetycznych należy m.in. przyspieszone tempo życia, ponieważ obecnie ludzie preferują kosmetyki kompaktowe, czyli wygodne i łatwe w użyciu. Znaczenia nabrała dbałość o wygląd, zachowanie ”młodości” i stylu. Trendem jest również rewolucja w handlu powstała w wyniku pojawienia się świata Internetu generującego nowe zachowania konsumentów. Pojawienie się nowych form sprzedaży opakowań stają się odbiciem potrzeby eksperta i doradcy. Nowoczesne materiały, sprawny marketing czy właśnie rozwój funkcjonalności to istotne wytyczne w projektowaniu opakowań kosmetycznych.

Materiał na opakowanie

Materiały, które używane są do produkcji opakowań powinny być biodegradowalne, ponieważ takie nadają się do recyklingu. Można wykorzystać tzw. nanokompozyty, które wpływają na wytrzymałość mechaniczną, odporność na ogień czy zwiększają ochronę mikrobiologiczną preparatu kosmetycznego. Jeżeli chodzi o marketing, to opakowanie kosmetyczne powinno być trwałe i wyróżniać się od innych wyglądem. Zróżnicowany kształt i ciekawa grafika sprawiają, że opakowanie takie jest unikatowe wobec innych opakowań i przyciągają wzrok potencjalnego klienta. Funkcjonalność opakowania kosmetycznego wiąże się z dozowaniem i zamknięciem preparatu. Komfort w użyciu danego kosmetyku wpływa na wizerunek marki, a także na ekspozycję preparatu.

Zobacz również:

Odpowiedz autorowi!